Tips Uruskan Masa Bekerja

Bagi yang bekerja sendiri, adakalanya kita rasa maca tak cukup masa nak buat semua kerja serentak. Perkara ini pernah juga berlaku semasa Amir bekerja makan gaji dulu, maklumlah..kerja sebagai Executive Human Resource banyak nak kena serve customer. Jadi, banyak perkara2 tidak dapat disettlekan dalam hari yang sama.

Jadi, Amir just nak berkongsi bagaimana kita hendak uruskan masa kita dengan lebih teratur. Tips ini Amir belajar dari Sifu Amir dan ini yang dia sendiri amalkan :-

Tips ni mudah jer :
1. Fokus buat sesuatu kerja dengan teratur.
2. Buat jadual ringkas agar mudah kita nak keep track. Amir pakai apps Coluor Notes. Boleh download di Playstore.
3. Jangan lupa juga untuk solat dhuha sebab amalan itu mampu mempermudahkan urusan kita seharian.
4. Check balik jadual tadi samaada kita on track atau tidak.
5. Jadual ni tak makan masa lama pun nak wat. Amir amik masa dalam 10 minit sebelum tidur untuk wat.
Semoga tips2 ini membantu kawan2 Amir mudah dalam urusan kerja hari ini.

Post a Comment

0 Comments